Forenede Gruppeliv (FG) er et administrationsselskab, som administrer gruppelivsforsikringer på vegne af FGs ejerselskaber. Derudover er FG forsikringsformidler, hvilket betyder, at FG formidler og indgår gruppelivsaftaler på vegne af FGs ejerselskaber.
FGs ejerselskaber er alle livsforsikringsselskaber, og FG yder forsikringsformidling inden for rammerne af ejerselskabernes tilladelse til at drive forsikringsvirksomhed. FGs ejerselskaber ejer en lige stor andel af FG.
FGs ejerselskaber er;
FG har tilladelse af Finanstilsynet til at udføre forsikringsformidling, og FG er registreret som forsikringsformidler. Du kan fra 1. april 2019 se registreringen af FG i Finanstilsynets virksomhedsregister. Frem til den 1. april 2019 er FG registreret hos Forsikring & Pension. Du kan se denne registrering i Forsikring & Pensions ’Agentregister’.
FG modtager vederlag for forsikringsformidlingen fra FGs ejerselskaber. Du kan ved henvendelse til FG få oplyst vederlagets størrelse.
Du vil ofte blive omfattet af en gruppelivsforsikring gennem et medlemskab i en pensionskasse eller en forening eller gennem din arbejdsgiver, som FG har indgået en gruppelivsaftale med. Det vil være bestemt i gruppelivsaftalen, i hvilket omfang FG informerer det enkelte medlem eller den ansatte om vilkår og forsikringsdækninger i gruppelivsforsikringen, eller om det er pensionskassen, foreningen eller din arbejdsgiver, der informerer dig.
Du kan altid kontakte FG for at få oplysning om, hvor du kan søge rådgivning om gruppelivsforsikringen.
Hvis du vil klage over FG, beder vi dig i første omgang kontakte den medarbejder eller afdeling, som har behandlet din sag enten ved at sende et brev eller ved at benytte ’Kontaktformularen’ på FGs hjemmeside, som er en sikker forbindelse. Du bedes oplyse skadesnummer eller dit CPR-nummer.
Hvis du fortsat ikke er enig i, at FG har truffet den korrekte afgørelse, kan du kontakte FGs klageansvarlige, ved at sende et brev til FG, direktionen, Krumtappen 4, 1. sal, 2500 Valby. Du bedes oplyse skadesnummer eller dit CPR-nummer.
Hvis du ikke er enig i den klageansvarliges afgørelse, kan du klage til Ankenævnet for Forsikring, Østergade 18, 2. sal, 1100 København K.